Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Succesverhaal van Tijn

Projectmanager Tijn

LEES MEER OVER ONZE A&M’ER

Als projectmanager begeleid je het hele traject van een opdracht. Dat kan binnen a&m impact van alles zijn: een website, sociaal intranet of een ander digitaal platform. Voor iemand die graag van afwisseling houdt, communicatief sterk is en ook graag de techniek induikt een ideale functie. De 32-jarige Tijn Bakker heeft bij ons dan ook helemaal zijn draai gevonden: ‘Kort gezegd probeer ik de klantverwachting zo goed mogelijk waar te maken.’

Veelzijdig takenpakket

‘Ik werk nu alweer vijf jaar bij a&m impact. Behalve dat ik intern de ontwikkeling van allerlei projecten in goede banen probeer te leiden, ben ik ook het primair aanspreekpunt voor de opdrachtgevers. In feite moet ik zorgen dat we maken wat we beloven en ook dat het budget en de planning binnen de gestelde marges blijven. Het kan om nieuw op te zetten portalen gaan, maar ook de doorontwikkeling van al gelanceerde projecten betreffen.’

Afstemming met de klant

Elk project doorloopt vrijwel hetzelfde proces. Zodra de opdrachtbevestiging van een project binnen is komt het bij Tijn terecht. ‘Ik concretiseer de sprintindeling met de klant en stem af welke tijdspanne daarbij hoort. Vervolgens werken we samen met de klant naar een MVP (Minimum Viable Product) toe. Zo krijgen wij in een vroeg stadium feedback van de gebruikers en weten wij snel of gemaakte keuzes in de smaak vallen en welke functionaliteiten wel of juist geen waarde toevoegen.’

Vlotte doorloop via Agile

Vrijwel alle projecten worden via Agile opgepakt. Een bekende, flexibele organisatiemethode waarbij de afzonderlijke systeemonderdelen in sprints worden gerealiseerd. ‘Vanuit de backlog delen we de hele opdracht in verschillende taken op. Daarna lever je in de eerste sprint bijvoorbeeld taak 1 tot en met 4 op aan de klant. Is die akkoord, dan gaan we verder met sprint 2. Voordeel is dat je dan veel flexibeler bent. Tussentijds kun je namelijk veel makkelijker terug dan dat je aan het eind van de rit fouten ontdekt en moet gaan herstellen.’

Van unieke naar standaard feature

De projectmanagers binnen a&m impact hebben elk meerdere projecten in handen. Om elkaar daarover te informeren en technische aspecten af te stemmen, is er om de week een projectmeeting. ‘We delen dan de successen maar gaan ook op zoek naar oplossingen als je ergens tegenaan loopt. Verder bespreken we alle nieuwe features die worden ontwikkeld, want misschien zijn die wel zo interessant dat ze ook aan andere projecten kunnen worden toegevoegd. Zo houd je elkaar scherp en blijven we onze systemen innoveren.’

Flinke carrièresprong

Voordat Tijn bij a&m binnenstapte, werkte hij eerst drie jaar bij een ander internetbureau. Op een gegeven moment was hij toe aan iets anders en viel zijn oog toevallig op een vacature bij a&m impact. ‘Ik kende ze wel, want ze staan in Doetinchem goed bekend. Dus waagde ik een poging. Tijdens de sollicitatie klikte het meteen van beide kanten en snel daarna kon ik aan de slag.’

Werken aan waardevolle systemen

Wat het werken bij a&m impact voor Tijn vooral interessant maakt, is de focus op zorg gerelateerde sites en portals. ‘Dat geeft voor mij echt een meerwaarde, want ik ben nu echt maatschappelijk nuttig bezig. Als mensen door onze systemen efficiënter kunnen werken en daardoor meer tijd hebben voor de zorg, dan geeft je dat een goed gevoel.

Fijne omgang met collega’s

Verder vindt hij de werksfeer bij a&m impact heel prettig. ‘Het is eigenlijk best uniek dat je hier net zo makkelijk bij de directeur naar binnenloopt als bij een stagiair. Er is hier weinig hiërarchie, dus kan je snel met elkaar schakelen. Ook is er veel ruimte voor ontspanning, er zijn leuke borrels en teamuitjes – zonder verplichtingen overigens – en veel collega’s spreken ook onderling vaak af. Dus dat zegt allemaal veel.’

Werken aan langdurig partnership

Bij a&m impact wordt er verder gekeken dan “u vraagt – wij draaien”. Je wilt de wensen van de klant natuurlijk zo goed mogelijk waarmaken, maar is dat wat de klant wil ook het beste? Daarover geeft Tijn advies. ‘Dat stukje heb ik hier echt geleerd. Mijn werk stopt ook niet bij de oplevering, want daarna ga je verder met het ophalen van gebruikersinformatie en kijk je wat er eventueel nog beter kan of waar er uitgebreid kan worden. Zo bouw je een mooie samenwerking met de klant op wat uiteindelijk ook tot een beter product leidt.’

Onderdeel van bekende speler

Inmiddels krijgt Tijn steeds krijgt steeds grotere klanten, omvangrijkere uitdagingen en bijpassende verantwoordelijkheden toebedeeld. ‘Je merkt daaraan dat we nu flink groeien. Met onze projecten zijn we ons landelijk op de kaart aan het zetten en a&m impact is binnen de zorgsector al aardig een begrip. Daardoor komen we nu ook op het netvlies van allerlei grote zorgverleners en hulpverleningsinstanties. Ik vind het mooi dat ik daar mijn bijdrage aan kan leveren.’

© 2024 a&m impact