Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Teamuitje 2024 naar: Valencia!

We hebben er een jaar op mogen wachten, maar in het weekend van 28 juni was het weer zover: het a&m teamuitje! Dit keer pakten we het vliegtuig naar Valencia, de fietshoofdstad van Spanje. En laten wij als echte Nederlanders ons daar helemaal thuis voelen. Vol energie gingen we met een flinke groep a&m’ers naar deze zonnige en gezellige bestemming. Hoe hebben we het gehad? Dat gaan we je zeker vertellen in deze recap.

Mediterraans, authentiek en rijk aan geschiedenis

Onze weekendjes beginnen áltijd met een steengoede individuele quiz in de auto richting het vliegveld. Onze a&m’ers nemen dit dan ook mega serieus, want competitief zijn we wel. In de auto’s werd dus druk gegoogled en getekend - alles voor een mooie prijs. Op het vliegveld werden alle grote en kleine cadeaus uitgereikt. Zo grabbelde onze collega Timon voor het tweede jaar op rij een mooi kostuum in de vorm van een drankfles. Meant to be.

Waar we de afgelopen jaren ook naartoe zijn geweest, elke zaterdagochtend stappen we lekker gezond op de fiets. Tijdens de tour fietsten we langs Ciudad de Las Artes y Las Ciencias, kathedraal La Sue, Mestalla Stadion Valencia CF en door het stadspark Jardín del Turia. Met de zon hoog aan de hemel en een fijn windje hoorden we veel over de stad en de historie. En waar sommigen zaterdagmiddag genoten van de brede stranden van Valencia, namen anderen de hop on - hop off bus om nog meer van de stad te zien. We hoefden ons dus zeker niet te vervelen, want in Valencia is er meer dan genoeg te beleven en te bekijken.

Met zondag nog wat vrije tijd in het vooruitzicht trok iedereen een eigen plan en ging op pad. De kathedraal werd bezocht, de El Miguelete toren werd beklommen en er werden nog wat extra kilometers door het oude centrum op de fiets afgelegd. De tijd was eigenlijk te kort om heel Valencia goed in ons op te nemen.

De liefde van a&m’ers gaat door de maag

Wie al eens in Valencia is geweest, weet dat je er op culinair vlak je hart kunt ophalen. En dat hebben onze a&m’ers dan ook zeker gedaan! Na een voorspoedige vlucht en aankomst in het hotel gingen we onze magen vullen en kelen smeren bij een heuse foodie hotspot: Mercanbanyal. Een buitenruimte met meerdere terrassen en internationale eetkraampjes. Een onwijs gezellige plek om het weekend in te luiden!

De zaterdag werd afgetrapt met een fietstour door al het moois dat Valencia te bieden heeft. Tijdens of na de tocht genoot een deel van de a&m’ers van een lunch bij Mercado de Colón, de rest verspreidde zich over diverse restaurantjes. In de avond stond een gezamenlijk diner op de planning bij Trattoria La Lambrusquería. Met kannen vol witte sangria, koude voorgerechten, borden vol diverse pasta’s en tiramisu’s. Iedereen genoot van de gemoedelijke sfeer, de leuke gesprekken en het heerlijke eten. Door de vrije tijd op zondag, besteedde iedereen dat anders: actief, cultureel of juist met wat pintxos bij het strand of een Agua de Valencia op een terrasje in het oude centrum. ¡Delicioso!

Drankjes & dansjes

Tot diep in de nacht genieten van wat de Valenciaanse avond en nacht te bieden heeft, daar houdt een deel van de a&m’ers wel van. En laat Valencia nu nét bekendstaan om een bruisend uitgaansleven. Op de vrijdagavond belandden we in een grote buitenlucht discotheek vlakbij het strand, waar we dansten op de vrolijke Spaanse deuntjes. Ietwat vermoeid begonnen we daardoor wel de zaterdag, maar dat drukte de pret zeker niet. Na het gezamenlijke diner zaterdag ging een aantal voetbal kijken in een Irish pub, want het EK is immers in volle gang. De rest ging of borrelen of naar huis. Voor sommigen was de avond nog jong en een programma was er niet, dus plannen werden à la minute gesmeed. Zo vertrok een groepje naar de kermis en een ander groepje naar een cocktailbar, om elkaar uiteindelijk weer op te zoeken in een restaurant dat rond 12'en wordt omgetoverd tot een club.

¡Solo disfruta!

Het was weer een bomvol weekend met leuke dingen, waarin er ruimte was voor iedereen om zijn of haar eigen ding te doen. En genieten kunnen we wel: van het lekkere eten, de zomerse drankjes, de onderlinge gezelligheid, de warme zon en van het mooie leven. Het was dan ook niet de eerste keer dat de a&m’ers op pad gingen, zo beleefden we al eerder mooie avonturen in Malaga, Mallorca en Albufeira. Trots op dat we dit als collega’s met elkaar kunnen beleven.